Friday, December 23, 2016

Title


Originally shared by ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

ده خوراکی ضد پیری و جوانی پایدار


Originally shared by Reza Nazmi (‫رضا نظمی‬‎)

ده خوراکی ضد پیری و جوانی پایدار
.
1- چای سبز
چای سبز در میان انواع نوشیدنی ها به خاطر داشتن مقادیر فراونی از آنتی اکسیدان های ضد پیری پوست ، همواره توصیه می شود ، چای یکی از گیاهان ضد پیری پوست است .
.
2- آویشن
گیاه معطر آویشن که بر روی لازانیا و پیتزا ، به رژیم غذایی ما اضافه شده در حفظ زیبایی پوست بسیار مؤثر است . به گفته ی پژوهشگران عصاره روغنی به دست آمده از آویشن ، فرایند پیری را به تعویق می اندازد .
گیاه آویشن سرشار از ترکیبات با خاصیت آنتی اکسیدانی است که از اکسیده شدن چربی های غیر اشباع در دیواره سلول ها و در بافتهای دیگر بدن مانع می گردد .
حفظ زیبایی پوست با مصرف آویشن تضمین می گردد و با ایجاد خاصیت ارتجاعی سلولها و تحریک شدن آنها توسط این گیاه معطر ، چین و چروک در پوست را از بین می برد .
.
3- تخم کتان
مقادیر بسیار زیادی از امگا 3 در تخم کتان وجود دارد که به تولید کلاژن و حفاظت از پوست و رفع چین و چروک کمک می کند .
.
4- میوه های قرمز رنگ
از میان میوه هایی که خاصیت ضد پیری دارند و برای پوست مان خوب است : شاه توت ، تمشک ، توت فرنگی ، انگور فرنگی می باشند . میوه های قرمز خواص شان را مدیون رنگ دانه هایشان هستند . پیگمان های طبیعی گیاهی در آنها ( آنتوسیانین ها ) به احیای سلولها و ترمیم برخی آسیب های پوستی کمک می کنند . همچنین بتا کاروتن موجود در آنها موجب حفاظت پوست شده و سبب بهتر نفس کشیدن پوست می شوند .
.
5- انگور
مروارید حیات یا خون گیاهی عناوینی است که در طب سنتی هند به انگور داده می شود . و چندین هزار سال است که از آن برای درست کردن فیتو تراپی یا همان درمان بیماری ها با داروهای گیاهی ، درست کردن مواد زیبایی و آرایشی استفاده می شود . انگور پوست را تقویت ، روشن و مرطوب می سازد و سرشار از اسیدهای میوه ، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها بوده و از خوراکی های ضد پیری می باشد .
.
6- پرتقال
پرتقال دارای خواص بیشماری است . باعث ایجاد آرامش می شود و ضد پیری است . این لیفتینگ ویتامینه سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها می باشد . هر چه شیرین تر باشد خواص قابض بیشتری دارد . پرتقال از پیدایش چین و چروک جلوگیری می کند و سبب مرطوب شدن پوست شده و از خشکی آن در برابر نور خورشید محافظت می کند .
.
7- گریپ فروت
گریپ فروت یکی از مؤثرترین میوه ها برای دفع کردن سموم بدن می باشد . برای پاک سازی پوست مفید است و از چهار هزار سال پیش ، از آن به خاطر خواص درمانی فوق العاده اش استفاده می شود . گریپ فروت یکی از بهترین خوراکی های ضد پیری است .
.
8- خیار
خیار نیاز به معرفی ندارد و همه می دانیم که خواص مرطوب کنندگی و پاکسازی پوست را داراست .
.
9- آناناس
از میوه های معروف مناطق گرمسیری ست که از دیرباز برای درمان آفتاب سوختگی و مصارف زیبایی کاربرد داشته است . بطوری که در طب چینی هم از آن نام برده اند . در آمریکای جنوبی از آناناس برای التیام هرچه زودتر زخم ها بهره می گرفتند . گفتنی است مصرف روزانه 100 گرم از آناناس می تواند نیاز روزانه افراد را به ویتامین C بطور کامل تأمین کند .
.
10- انبه
تحقیقات کارشناسان نشان می دهد که مصرف دو عدد انبه در طول هفته می تواند به میزان قابل توجهی ویتامین C مورد نیاز بدن را تأمین کند . انبه از میوه های موثر ضد پیری می باشد و علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی ، از ایجاد لکه های پوستی جلوگیری می کند .
.
https://telegram.me/reza_nazmi
http://www.mindcontrol.ir